Meer klanten door betere Call To Action knoppen

door Jurriaan Mijnster op 11 April 2016

Deel dit artikel
Meer klanten door betere Call To Action knoppen

1. Test verschillende woorden & ontwerpen Check

Niet alle woorden en zinnen werken voor elke doelgroep, daarom is het belangrijk om te spelen met verschillende formulering(en) om te zien wat het beste werkt voor uw gewenste doelgroep.

Daarnaast kunnen uw kleur en design-elementen ook een grote rol spelen in de bevordering van uw click- through rate . Probeer te spelen met verschillende kleur variaties op uw oproep tot actie knoppen en test welke kleurvariaties beter dan anderen presteren .

Welke kleuren u kiest bepalen of de knop wel of niet opvalt in de inhoud van uw pagina. En natuurlijk is het belangrijk om je CTA te plaatsen op een gemakkelijk te vinden plek. Vuistregel: zorg ervoor dat uw oproep tot actie opvallend genoeg is, zodat de CTA gemakkelijk te spotten is vanuit elk punt op de pagina, maar niet te opzichtig want daar zou de rest van uw content onder kunnen leiden.


2. Volg uw vooruitgang Check

Uiteraard wilt u bij het wijzigen van uw CTA knop (bijvoorbeeld om de 3 weken kleur, tekst en/of positie) exact weten of er nu betere resultaten worden behaald.

Overweeg het maken van kleine veranderingen in de inhoud of de kleur van uw CTA knop en de resultaten te vergelijken . Kijk hoeveel clicks de ene stijl krijgt over een andere stijl en uiteindelijk kunt u eindigen met de perfecte CTA knop.


3. Geef een indicatie van urgentie Check

Het toepassen van een inidicatie van urdentie kan je click- through rate van de pagina ook stimuleren. Bijvoorbeeld; je zou de CTA knop zo kunnen gebruiken:

Meld u nu aan en krijg 50% korting.
Registreer nu en maak kans op geweldige kortingen!
Meld je aan voor onze trainingen (nog 5 plekken beschikbaar)


4. Wordt creatief met de graphics Check

In sommige gevallen kunnen kleine pijlen of afbeeldingen op uw CTA-knop positieve invloed hebben op click-through-rates. Als u gebruik gaat maken van afbeeldingen, zorg ervoor dat uw pictogrammen duidelijk zijn in plaats van het verwarren van het aanbod voor de bezoekers.


5. Momentum Check

U moet bezoekers nooit dwingen om terug te krabbelen op een knop, CTA knoppen moeten op geschikte plaatsen weergegeven worden die aansluiten bij de ervaring van een bezoeker.

Bijvoorbeeld, u zou een "Offerte Aanvragen" knop zetten op een plek waar een bezoeker het zou vinden na het lezen over uw aanbod of product, niet eerder, omdat het geen zin heeft voor een bezoeker om een offerte aan te vragen als hij/zij nog niks weet over uw services / producten !

 

Hulp nodig bij het optimaliseren van uw website? En wilt u meer klanten bereiken via zoekmachines? Neem dan contact met ons op via 020 220 3700 of onze contact pagina www.abcseo.nl/contact

Google Partner Analytics qualified individual