Top 5 tips voor het verhogen van de conversie van je website/webshop

door Jurriaan Mijnster op 21 December 2015

Deel dit artikel
Top 5 tips voor het verhogen van de conversie van je website/webshop

Om zoveel mogelijk uit elke bezoeker te halen zetten wij onze top 5 conversie tips voor jullie op een rijtje:

1. Houdt het relevant Check

Het grappige aan relevantie is dat zodra het wordt opgemerkt het zó logisch lijkt. Eenvoud is zijn eigen val. Wanneer we iets eenvoudigs beschouwen, besteden we er minder aandacht aan. Als het voor de hand liggend lijkt, moet je er meer aandacht aan besteden om het goed te doen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan dat elke hyperlink die je weergeeft op je website/blog/email de lezer moet leiden naar een relevant antwoord op een vraag die hij/zij op dat moment kan hebben door de informatie die je hebt weergegeven.

2. Match vraag en aanbod Check

Investeer tijd om je verkoop processen af te stemmen op de koop processen van je potentiële klanten. Maak eerst een goed overzicht over wat de belangrijkste beweegredenen zijn van jouw doelgroepen om een product/service bij je af te nemen. Vervolgens match je dit met de verschillende manieren hoe je deze doelgroepen kan bereiken en kan laten converteren. Pas als je dit plaatje compleet hebt kan je echt gaan inspelen op vraag en aanbod uit de markt.

3. Ken je publiek, maar schrijf naar één Check

De mensen die je website bezoeken moet je leren te begrijpen - hoe ze spreken, wat belangrijk voor ze is, hoe zij de voorkeur geven om beslissingen te nemen etc. De kunst is om al deze behoeftes en verschillende doelgroepen te begrijpen en elk geschreven/visueel stuk toch weet te presenteren alsof je een gesprek hebt met slechts één persoon.

4. Aan de knoppen Check

Knoppen kunnen een prachtige oproep tot actie zijn. Alles wat je hoeft te doen is te beslissen waar je ze plaatst, welke kleur ze zijn, wat de grootte en vorm is, en wat ze zullen zeggen. Een tip die het aantal klikken op een knop vrij snel zal stimuleren: Wanneer je vraagt om een ​​actie met een knop, is het belangrijk dat de knop aangeeft welke actie je wilt dat mensen nemen (bijvoorbeeld "voeg toe aan winkelmandje", "abonneren", "registreren").

5. Win het hart, de geest zal volgen Check

Vertrouwen, geloofwaardigheid, veiligheid en privacy zijn geen objectieve feiten. Het zijn emoties die je wilt dat jouw klanten te voelen. Vertrouwen is wat verkoopt, en zonder vertrouwen is helemaal niemand bereid om iets te kopen. Iemand verleiden tot een koop is onmogelijk zonder een beroep te doen op de emoties van een persoon. Voorbeelden om goed op deze emoties in te spelen zijn bijvoorbeeld het weergeven van; garanties, recensies, brand ambassadeurs.

 

Zoek jij ondersteuning voor de SEO van jouw website/webshop/blog of wil jij een SEO training met het kantoor zodat je zelf effectief SEO kan toepassen?

Neem dan gerust contact met ons op via 020 220 3700 of www.abcseo.nl/contact

Google Partner Analytics qualified individual